söndag 21 december 2008

Till Yngves men inte längre

Det blev en mycket trevlig kväll i går. Efter några glas bag-in-box och en finare pyttipanna med mor och far hoppade jag på cykeln och tog med till Gustav Adolfs Gata för lite festligheter hemma hos Per. Laktos-Erik var också där och vi gick igång med Stellan och vodkadrinkarna. Vi avhandlade många intressanta diskussioner som varför Blondinbella är störst i Sverige och varför så få personer med invandrarbakgrund läser på högskola.

Efter några timmar dök också Aspeqvist och Oskar upp med två donnor vid namn Filippa och Sara. Mycket trevlig att återse de två gossarna och det blev en hel del catching up gjord.

När ölen tog slut ville vi gå till Hamlet för det var ända stället som har öppet efter ett och inte tar inträde, men Aspeqvist vägrade gå dit på grund av dess något tveksamma klientel, så det slutade med att vi gick till Yngves Livs och köpe folköl 3,5 och chips istället och gick tillbaka till Per. I solidaritetens namn fick alla gå tillsammans även om Per och Laktoset lika gärna hade kunnat gå själva.

Klockan fyra blev vår värd trött och då valde jag att cykla hemåt. Det var en riktigt skräpcykeltur genom staden ut till Lambot, men det var bara att bita ihop och tänka på att jag snart skulle nå sängen. Så jag bet ihop mer än vid röntgen hos tandläkaren. Och till slut nådde jag Bygdegatan och kunde somna framför ett avsnitt av 30 Rock.

I morse gick jag upp klockan två. Mamma var inte alls imponerad. Men hey! Jag är bara 25 år gammal.

Till sist. Blondinbella är störst för att så många i åldersgruppen 12-19 kan identifiera sig med henne och att så få invandrare läser på högskola beror på strukturella problem i samhället. Folkbildaren slår till igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men varför identifierar sig alla 12-19 åringar med Blondinbella? Vilka strukturella problem? Vad gör vi åt dem? God Jul