onsdag 10 december 2008

Provocerande och fräckt

Vid minst tre tillfällen i mitt liv har jag råkat ut för så kallade skämtsamma mobilsvar. Det går ut på att den jag ringer upp har ett svar som luras:

"Tjena, det är Klas-Kristian (hypotetiskt namn). Hallå grabben, läget? Okej. Men du jag är inte här nu så lämna ett meddelande efter pipet."

Då blir man ju lurad att börja samtala redan efter "Tjena, det är Klas-Kristian" och sedan kommer den så kallade "knorren" på slutet och så stor man bara där. Förnedrad. Känner sig smutsig. Och dum, som gick på den enkla. Det är sådant som leder till en bubblande ilska inombords, och får man inte utlopp för den kan det leda till högt blodtryck och hjärtsjukdomar. Vill ni ha det på erat ansvar, skämttelefonsvararinspelare?

Något annat som är mycket provocerande och fräckt är när Esh ringer min mobil kl 07.30 på min enda sovmorgon den här veckan. Mycket dålig start på dagen, måste jag säga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ska man skämta ska det vara med lite klass... "Vänta lite så ska jag hämta papper och penna...ok!" Minns du den? Den var askul

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Ja, den minns jag. En klassiker. Varför har du inte kvar den?

Anonym sa...

Eller den nær ni spelade piano.
Varfør har inte du kvar Zlatan och jag føresten?

Anonym sa...

Jag bytte till kontantkort, dyrt att lyssna av svararen så det blev ingen. Nu ska jag åta lagom mjuk limeknäck...