tisdag 21 april 2009

Brandtal för biffar

Jag vet inte riktigt vad som har hänt, men jag tror att jag har blivit bestulen igen. Någon har snott min kondition. Jag var ute på en löprunda förut och hjärnan ville, men benen och pumpen lydde helt enkelt inte som Tomas Brolin brukar säga. Orkade bara springa halva vägen av min vanliga runda. Det var mitt sämsta pass sedan första rundan efter London i vintras - och då hade jag 300 pints Artois i kroppen. Idag hade jag bara kaffe och lunchpaj i kroppen och ingen algagol.

Det är jävligt störande att detta bakslag drabbar mig nu, fyra dagar före seriepremiären. Förhoppningsvis lider jag bara av sviterna efter söndagens tunga cupmatch mot internationellt motstånd, för det ska erkännas att min stretchning efter fighten lämnade en del att önska. Men jag kan väl inte ta något ansvar för att Grimsta IP saknar mineralpool? Sådär som till exempel Emirates Stadium har i anslutning till Arsenals omklädningsrum.

Idag har jag annars varit effektiv igen. Jag och Björn jobbade på flitigt, och snart är vi mer än halvvägs på uppsatsen. Ser helt okej ut så här långt.

Fick också besöka den fantastiska Öppna Samlingen på Carolina Rediviva. Tillbringade inte lika lång tid där som förra gången jag besökte stället, men fick i alla fall chansen att gå omkring med händerna på ryggen och humma lite som jag tänker mig att en professer gör. Carolinabiblioteket inger verkligen respekt och man känner historiens vingslag slå över huvudet. För att använda ett klyschigt favorituttryck.

Nu ser jag fram emot köttfärsbiffar och kokt potatis med gräddsås. Det ska bli så sjukt gott, och är det något jag brinner permanent för så är det riktigt goda biffar. Tror nog att det bara är den goda gamla gratängen som slår det.

8 kommentarer:

Master of classic Indian dance (Mocid) sa...

...just det, du måste kalla Love för mr. 66,67 % för han brände en straff mot Malmö sista matchen.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Nja. Inte riktigt lika catchy. Kanske "2/3-mannen"?

Master of... sa...

Hmm... "En dryg 70is?"

Tjatmaster sa...

Sjävklart med betoning på dryg.

Kerstin sa...

Okej, nya direktiv just in: Love tjurar för att jag outat hans miss och vill numera bli kallad "Mr. 100& mot Cyrus". Jag tror det är bäst att göra som han säger, han börjar se sur ut.

Kerstin sa...

& skulle vara % förstås... nu är jag klar.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Är det det där som kallas envägskommunikation?

Kerstin sa...

Ja, då får man alltid bäst svar. Som du så tydligt ser.