torsdag 16 april 2009

Ett tråkigt, gammalt fattighjon

Jag har möjlighet att använda mig av mitt favorituttryck igen: Undantaget som bekräftar regeln. Detta gäller min sista (ja, faktiskt) föreläsning på ILU (SSFSF), som jag var på igår. Den var faktiskt bra, och givande. Tänk att det bara tog fem år innan det hände.

När jag tänker efter är det troligtvis sista gången jag besökte den mossiga aulan på skolan också. Det var här jag klev in och började svinga min machete i den snåriga akademiska regnskogen en regnig augustidag 2004. Det var här några av de klassiska scenerna i Fäst på fest spelades in. Och det var här de allra flesta irritationsspasmerna orsakade av den enorma inkompetensen och oförmågan på den här institutionen har exploderat. Det känns ganska bra att inte behöva gå in där igen.

Efter föreläsningen gick jag hem och somnade efter ett halvt South Park-avsnitt och sedan försökte jag komma igång igen. Planerna på att gå ut att springa gick dock i stöpet på grund av enorm seghet och jag började också ge upp planerna på att gå till nation.

Dennis kom över med en påse McDonalds, men det blev ett stort antiklimax då amatörpersonalen hade glömt lägga i våra pommes. Man måste alltid kontrollera efter en drive-in att beställningen stämmer. Tur att Arsenal enkelt joggade förbi Villarreal och gick till CL-semi. Det gjorde att jag kom över pommes-besvikelsen direkt. Jävlar vad sugen jag blev på att åka till London och kolla på Arsenal-Man United i semifinalen, men jag har verkligen inte råd. Jag vill inte låna mera pengar till saker jag egentligen inte har råd med så det får vara. Bummer.

Esh hetsade om att jag skulle pallra mig ner till GH och kolla på när han var med och spelade tamburin med ett nystartat band, och det hade varit kul om jag hade haft någon som helst ork eller lust att gå ut. Detta plus att jag nio gånger av tio tycker att det är tråkigt att gå ut numera gjorde att jag fokuserade på sängen istället. Jag har blivit gammal och tråkig helt enkelt, och tar inte längre varje chans jag får att gå ut på lokal. Du säger att jag är tråkig - jag säger att jag har mognat.

Idag har jag och Björn filat lite till på uppsatsen, och det känns som att börjar likna något nu. Men än återstår mycket arbete och det är lika bra att ta tag i det direkt. Inte. Skjuta. Upp. Goddammit.

Men först ska jag äta någon form av lunch. Gröt kunde kanske vara ett alternativ för mig, som det fattighjon jag är. Bummer.

1 kommentar:

Hannes sa...

Haha Esh spelar tamburin.
Svårt...