fredag 17 april 2009

Vilken härlig dag papapapa

Jag är på ett alldeles strålande humör av någon anledning. Har ingenting att klaga på för tillfället, och det är ju inte likt mig. Inte ens att tvätta är särskilt jobbigt idag. Jag är inte pank för en gångs skull, och det har löst sig med jobb - i alla fall några veckor - i sommar. Och ikväll ska jag dricka några öl på någon form av balkong förhoppningsvis. Mitt liv. Jag hatar det inte.

Ute överdriver vädret med solsken och helst av allt skulle jag vilja lalla ner till flod'n och sätta mig med öl'n i sol'n, men tvätten ska bli färdig och så har jag en del text att producera. Jag ska vara lika effektiv som Ian Wright var när han fick en målchans och bli klar snabbt, så att jag får komma ut i det vackra vädret innan det blir fult. Nyckeln till detta är att sätta igång. Nu. Nej nu.

Jag kan också avslöja att min konditionsträning är fortsatt framgångsrik. Igår sprang jag en längre runda och genomförde den med den äran. Bra tempo, utan att för den skull tröttna. Detta borde bli perfekt, relativt sett - för jag är fortfarande lååångt från Gael, lagom till seriepremiären nästa lördag. Först väntar dock Upplandscupen mot Danmarks IF på söndag, som ett genrep. Jag trodde inte att landslag fick ställa upp i distriktsmästerskap för det känns orättvist i och med att de spelarna är heltidsproffs i några av världens bästa ligor. Men det blir kul att stångas lite med spelare som Nicklas Bendtner, Jon Dahl Tomasson och Daniel Agger. Tror Södra har en hyfsad chans ändå, hur jävla bra kan de vara liksom? Dessutom ska man inte underskatta vikten av underskattning.

Inga kommentarer: