söndag 19 april 2009

Först blev jag sur, men sen blev jag glad

Okej, igår var en ganska dålig dag. Det goda humöret från i fredags utplånades effektivt av en elak bakfylla där huvudvärk var det dominerade obehaget. Jag försökte med allt. Sova bort den. Äta pizza. Dricka Coca-cola. Äta chips. Äta värktabletter. Men ingenting hjälpte.

Till råga på allt förlorade Arsenal i FA-cupen mot Chelsea och Didier Drogba (Varför måste jag stanna ba när Didier Drogba?) avgjorde mot Arsenal för typ tionde gången. Jag älskar inte Didier. Jag hatar. Den enda som var bra i Arsenal var Kolo, men det var inte tillräckligt för att göra mig på bra humör.

Idag har jag dock lyft mig till en mer acceptabel humörsnivå. Detta tack vare en skönare sovmorgon, att jag fick lite gjort med skrivandet på uppsatsen och att Södra Upsala slog ut Danmark ur Upplandscupen. Återigen avgjorde mina precisa långbollar matchen, men jag är inte den som skrävlar. Det vet ni vid det här laget. Jag gjorde en stabil insats som högerback och orkade springa hela matchen. Nästa vecka är det seriepremiär. Då jävlar ska det smälla i Rö.

Nu ska jag vara Esh behjälplig i köket. Vi får paj. Jättegod paj. Och Fanta! Då kommer humörsnivåmätaren återigen nå toppen.

I morgon är det måndag. Jag tror jag tar sovmorgon.

Ja, just det. Manchester United förlorade på straffar mot Everton. Sådant gör mig också lycklig.

Inga kommentarer: