måndag 6 april 2009

Titulerat träningsnarkomani

Det är inte klokt vad jag motionerar nu för tiden. I går spelade jag match. Jag var både lagkapten och man of the match - även rent objektivt - men som ni vet är det ingenting jag gärna skryter om. Eller who am I kidding, det är klart jag skryter när jag dessutom slog den mest precisa assist Stenhagens IP någonsin sett. Collymore behövde bara stå där och få bollen i huvudet för att nicka in den. Det var ingen slump att jag dessutom spelade i tröja nummer fyra, precis som en annan stor kapten med en magiskt känslig högerfot.

Nä, skärpning Kolo. Ge dig. Det finns inget jag i lag. Södra vann med 4-1. Det är ju alltid kul att göra assist, men det viktiga är att laget vinner.

Efter matchen tog jag mig rask hemåt för vidare transfer mot Östgötaslätten. För första gången sedan förra milleniumet gjorde SJ sitt jobb och jag kom till och med fram till Linköping tre minuter före uppsatt tid. Jag vill inte gå så långt som att säga att det är ett mirakel, men nog är det något av ett mirakel.

Idag tog vi en mycket lugn morgon, lyssnade lite på Radio Östergötlands morgon- och förmiddagsprogram. Man måste ju stödja mamma när hon är producent, fast jag gillade Radio Östergötland bättre när hon var mer frekvent som programledare. Det var tryggare på något sätt.

Efter "lunch" (frukost) tog vi en nätt tretimmarspromenad förbi klassiska Linköpingslandmärken som Tinnerbäcksbadet (för utomsocknes: Det är en badsjö nästan mitt i stan som är gjord av asfalt. I kid not!), jättegrytorna, Hälsouniversitetet, Stolplyckan, Vallaskogen, det riktiga universitetet, Gamla Linköping, Folkungaskolan och en hel del andra gamla goda platser. Var och en av dem finns det många historier att berätta om. Stay tuned for more of that. Anledningen till denna Fylking/Aschberg-promenad var att Sara hade en del universitetsärenden, och vem säger nej till ett sådant äventyr i vårsolen?

Som om inte detta var nog med motion, så klev jag på en löprunda runt Stångån. Här har jag sprungit en del tidigare i mitt liv, till exempel på försäsongen i Östria. Nostalgitripp, fast med inslag av obehagliga intervallträningsflashbacks.

Nu ska vi äta kyckling. Det var något snack om kyckling på nyheterna, men jag minns inte vad. Var det något om AMF pension?

Inga kommentarer: