onsdag 8 april 2009

Till min bror - Hycklaren II

Har upptäckt ännu en pikant detalj i min brors ständiga hån mot mig. Bakgrunden är denna: För typ fyra år sedan skrev jag en recension om Nykvarnsfestivalen här i Linköping, där ett hardcore-band (eller liknande) spelade. Jag satte det bandet som tvåa på min lista över festivalens bästa akter med kommentaren "Stenhårt", och detta tyckte Hannes (med viss rätt visserligen) var höjden av töntighet och retar mig för än i dag.

I dagarna tittade jag i Saras gamla skolkataloger från gymnasiet och i en av dessa stack plötsligt Hannes oefterhärmeliga nuna fram. Det var dock inte det intressanta. Det intressanta var texten de hade bredvid sin klassbeteckning: "Vi diggar [klassbeteckning för deras fadderklass] stenhårt."

Stenhårt! Nu kan du aldrig använda det emot mig igen. Vilken triumf för mig som recensent.

*Hannes förbereder sig för att skriva kommentar: "Det var inte jag som hittde på det där".*

Troligt! Jag håller dig som personligt ansvarig för denna text. Du kan aldrig snacka bort det.

1 kommentar:

Hannes Asplund sa...

Det var inte jag som hittade på det dær.