onsdag 15 april 2009

Hemma bäst?

Jaha. Så var man hemma igen. Jag antar att man måste vara här lite också.

Jag har haft ett mycket bra extended påskfirande. Lugn och skönt, och i stor utsträckning fritt från stress. Det är som det ska vara. Men någon gång måste man ta tag i skolan igen och är jag inte hemma klarar jag inte av det. Koncentrationsförmåga som en överstimulerad treåring på Coca-Cola…

Det känns tråkigt att inte ha möjlighet att träffa Sara på ett tag efter att ha umgåtts så pass intensivt under så många dagar. Tur att jag har några luckor i kalendern även framöver, så det ska nog inte dröja alltför länge tills vi ses, jag och den alldeles oemotståndliga Sara.

Förlåt Hannes – jag ska sluta vara sådär heterosexuell nu.

Igår fick jag extremt mycket inte gjort. Det är nästan en överdrift att påstå att jag fick lite gjort. Men jag kan inte plugga om jag inte är hemma. Konstigt faktiskt, för förut fick jag fuck all gjort hemma men var effektiv i till exempel skolan. The times they are a-changing , som Bob Dylans ex Joan Baez sa när jag träffade henne i London 1999. Fick en kram då också faktiskt, fast jag var blyg. Men det är en annan historia. Ville bara namedroppa lite.

Idag har jag dock producerat både det ena och det andra under resan från Götaland till Svealand. Jag har skrivit lite på ett PM som ska in på fredag och fixat ett mötesprotokoll för Arsenal Sweden. Jag har dessutom läst lite om populärkultur i skolan. Alltid bra att förkovra sig inför skrivandet som tar sin början när som helst.

Nu ska jag gå till ILU (SSFSF) och gå på en föreläsning som enligt den empirisk-deduktiva metoden kommer att vara värdelös. Låt mig demonstrera:
Premiss 1: Alla föreläsningar på ILU (SSFSF) är alltid värdelösa
Premiss 2: Den här föreläsningen hålls på ILU (SSFSF)
Slutsats: Den här föreläsningen kommer att vara värdelös

Och så säger Jan Björklund att man inte lär sig något på lärarlinjen. Kom tillbaka Jan, när du har lärt dig deduktiv slutledning. Det vill säga aldrig, ditt obildade sär.

Ikväll är det en jävligt viktig match så jag är sjukt upptagen mellan kl 20.45 och cirka 22.30 om det inte blir förlängning. Därefter går jag ut på lokal och firar/stannar jag hemma och kastar saker våldsamt i väggar.

1 kommentar:

Hannes sa...

Der ær lugnt. Sara hyllade mig på sin blogg. Då får du skriva om henne hela tiden om du vill.
Blir inte arg.