söndag 5 april 2009

PV har besökt fvudstaden

Tiden går, som Dennis brukar säga, och de senaste två dagarna har varit överdrivet tidsgåendekrävande (om nu det är ett ord). I fredags vaknade jag fast jag var dödentrött och pallrade mig upp för att jobba uppsats. Björn slöt upp och vi gjorde ett styvt jobb - som flickan sa - innan vi kände oss orimligt nöjda och gick till Orvars och tog påsklov för tio dagar.

Efter cirka fem öl (cider i Karls fall) tillsammans med Karl, Elin och Jonas (?) (jag är inte mästarnas mästare vad gäller namn) (jag ber om ursäkt, tusenfalt, för detta) gick vi via bolaget och Lutan hem till Björn och Elin för tacos och dryckesblot.

Först var det trevligt, sen blev det bråk och det var inte så trevligt och jag och Karl funderade på om vi kunde gå utan att det märktes men det kunde vi inte, men sen blev det trevligt igen. Allt var Jonas fel. Vi hade tänkt gå till ÖG eftersom att Esh pratade om att det var Eyes Wide Shut-tema, men ibland blir det inte som man har tänkt sig så jag gick hem till en något stukad lägenhet (Esh hade haft fest - jag misstänker rökning via vardagsrumsfönstret. Det är mycket väl IG.) och avslutade dagen med en kvalitativ utvärdering av dagen tillsammans med FV.

I går var det vintechno i skallen men efter en enastående kämpainsats tog jag mig ner till stationen. Där var tåget inställt, men eftersom att jag alltid är på tårna löste jag detta genom andra förbindelser än SJ. Gratis blev det dessutom för att ingen kollade biljett på Upptåget samt pendeln från Lapplands Väsby. Jävla SJ att hålla på och ställa in - man brukar ju alltid kunna lita på SJ... *tar ner handen så våldsamt att den typ slits av*

Sen hade vi möte i supporterklubben och därefter kollade vi på Arsenal som vann så jävla enkelt att det var löjligt. Sen drack jag öl och diverse drinkar resten av kvällen innan jag tog ett tåg hem igen. Det har jävlar i mig gått i ett i över ett dygn nu. Där har man för att man tror att man kan vara Skalman.

I dag ska jag spela fotboll - hoppas att jag inte dör igen, för jag har glidtacklingsskydd numera - samt åka till Sara (även känd som FV). Det blir grejer det.