lördag 18 april 2009

The mother of alla bakisdagar

Jag har drabbats av så kallad baksmälla. Det innebär kortfattat att det pågår en del kemiska processer i kroppen för att bryta ned den etanol jag välte i mig igår. Trötthet (check), illamående (check), torr mun (check), huvudvärk (check), samt nedsatt balans (check) är exempel på symptom på bakfylla, som i regel orsakas av att kroppen är kraftigt uttorkad.

Jag vaknade redan kl 6.oo på grund av att min huvud hade trillat av. Det kändes i alla fall som det. Därefter följde en kamp för att somna om vilken var lättare att fastslå som mål än gjort. Till slut orkade jag upp för att ta en Treo och då blev det lite bättre, typ som att jag bara hade blivit skalperad.

Sedan ringde Sara och med lite god vilja rykte jag upp mig och så löste vi Melodikrysset. När vi hade pratat klart hade jag tänkt att gå upp, men kroppen ville annorlunda och jag sov istället bort större delen av eftermiddagen. Nu tycker man att bakfyllan borde ha gått över efter det, men det har den icke. Får köpa en pizza - min slutgiltiga hungover-kill. Och så gul läsk på det. Kanske dillchips också.

Anledningen till denna mycket sega dag stavas samkväm igår hos Jajje och Johanna. Det var en trevlig kväll med öldrickande, musiktävling (jag vann) och Singstar (jag vann, viktigt). Spelade till och med lite gitarr, så det var en fulländad afton.

Nu ska jag krypa ner i sängen tror jag. Läsa lite Wikipedia kanske?

Inga kommentarer: