onsdag 22 april 2009

Idag är igår är imorgon

Bara zebrans mamma kan se skillnad på zebrans ränder. Så lyder ett gammalt ordspråk som jag brukar använda. Detta gamla stäv passar bra in på min vecka - för dagarna ter sig identiska. Men det är behagligt och stressbefriat så jag ser ingenting negativt med det.

Dagarna ser i regel ut så här:
1.) Uppstigning cirka klockan nio.
2.) Frukost och tidningsläsning. Numera äter jag müsli. Jättekonstigt.
3.) Ca kl tio: Gå till ILU (SSFSF) via Björns fastighet.
4.) Placerar baken någonstans i biblioteket och börjar producera. Björn är antagligen mer effektiv än mig. Men det är okej.
5.) Ca kl 13-14. Lägger ner för dagen och går hem. Ser nöjd ut.
6.) Äter lunch.
7.) Surfar. Fixar antagligen något Arsenal Swedensk.
8.) Fri lek.

Det är en schysst tillvaro helt enkelt. Och det bästa är att vi har en månad på oss att göra klart uppsatsen, men ligger jävligt bra till. Det tog bara tio terminer för mig att lära mig att göra saker i tid. I detta fall är det i och för sig bara Björns förtjänst, men jag har alltid, i den filosofiska debatten, hävdat att det inte existerar någon fri vilja. Vad jag menar med det har jag ingen som helst lust att gå in djupare på för tillfället. Kanske återkommer i ämnet under hösten 2011.

Idag på fria leken blir det fotbollsträning. Gunåde mina ben om de är sega igen. Då slänger jag ut dem till hyenorna, som zebrans mamma sa om sina söner.

Det är allt jag orkar skriva idag. Jag råkade somna lite sent igår kväll på grund av att jag var uppe i varv efter en 4-4-match på tv. Därav tröttheten.

Inga kommentarer: