fredag 17 april 2009

Påsken i bilder

Här, i Kannan, befann jag mig större delen av påsken.

För där bor Sara. Vi ägnade oss mest åt att LAN:a.

Jag åkte även till Skäggetorp och träffade mormor Eivor (tv) och hennes syster Margit. Dom diskuterade senaste skvallret från Skäggetorps Centrum. Allt var som vanligt, med andra ord.

Ett dignande påskbord mötte mig och mamma. Mätt blev man. Sjukt mätt.

Mormor och Margit klädde ut sig till påskkärringar.

Sen spårade mormor ur.

And there was much rejoicing.

Hittade ett foto på mig och mina bröder.
Det var när vi var unga och, främst i Hannes fall, ännu ej förstörda.

Träffade Per också.
Vi drack veckans på 55:an och pratade om vilken hundras som är bäst (labrador).


Den alldeles oemotståndliga Sara och den största chipspåsen sedan Canterbury 2006 inför den stora påskfesten.














Här skulle det ha varit en bild från när vi åt middag med Saras föräldrar i Rappestad, men jag glömde plåta.

Så var påsken, mer grafiskt.

5 kommentarer:

Hannes Asplund sa...

Haha Mormor ær så jævla skøn ændå.
Kommer ihåg nær hon bjød mig på en shot i køket med nåt starkt:
"Vi tar oss en liten hutt".
Den var verkligen inte liten.
Typ en 7:a rent brænnvin.

St.John sa...

Din mormor verkar skönt bullrig!
Nu blev jag hungrig.
Men jag kan inte svälja för jag har halsfluss. Bummer.

Kerstin sa...

Åh Eivor... Känner igen det dignande bordet med mat, det stod där när vi var där i julas också! Fast då var äggen i omelettform, som hon "svängde ihop lite snabbt bara". Som att vi inte skulle bli mätta annars.

Annars saknar både Love och jag bilder från skärtorsdagens stora händelse, ansjovispajen.

Diamond Champagne sa...

Ja, var är ansjovispajen?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Glömde fota den också. Jag ska skärpa mig, sluta tjata.