torsdag 2 april 2009

Ensamtid är överskattat - bättre att vara tillsammans

Efter nästan en vecka av intensivt umgänge känns det lite ensamt nu när Sara har åkt hem. Det har varit mycket trivsamt, även om vi vår vana trogen inte har gjort så mycket. Eller lite har vi allt hunnit med, som att fika på ÖG, titta på saker som rör sig på olika skärmar, promenera, dricka öl på Orvars och sitta i vårsolen vid Fyrisån. Att jag gillar Skalmantempo då och då är ingen hemlighet, men här har jag nästan mött min överkvinna. Göra saker i alltför stor utsträckning är ändå ute.

Hur som helst saknar jag min tjej, men vi ses snart igen eftersom att jag ska ner till Linköping för att fira påsk och få mer kvalitetstid. Just det - min tjej, för nu är vi officiella. Håll utkik på YouTube efter en video där vi berättar nyheten tillsammans med en massa stela föräldrar som läser innantill. Mycket romantiskt.

Igår blev jag inte lurad en enda gång, till skillnad från vissa andra (ni vet vilka ni är Sara och Esh, här hängs aldrig någon ut). Första april är konstigt egentligen, varför är det inte socialt accepterat att luras alla andra dagar? Att hänga med Becks till exempel, det går ju nästan bara ut på att lura i henne olika saker genom att verka sjukt säker på sin sak. Eller Hannes. Honom har jag lurat till månen och tillbaka bra många gånger, som när jag sa att man behövde pass för att komma in i Danmark på vägen till Roskilde. Det har känts socialt accepterat, i alla från mitt håll.

Nu börjar det bli hög tid att ta tag i lite arbete med examensarbetet. Björn är redan hyperstressad trots att han inte behöver vara det. Vi har sjukt gott om tid på oss då första deldeadlinen inte är förrän efter påsk, och till den har vi redan gjort lejonparten av arbetet. Men när man samtalar med någon som är stressad är det lätt att man blir sympatistressad själv, så jag ska jobba undan lite. Så att han blir tyst också.

Men först ska jag beta av ett South Park-avsnitt. Man får tydligen ladda ner saker fortfarande - sweet.

Vårkaffe vid Fyrisån.

7 kommentarer:

Diamond Champagne sa...

du att folk verkar ju skita fullständigt i om man ändrar civilstatus. ingen har kommenterat varken dig eller mig... sjukt tråkigt. Hade de varit på facebook hade det säkert varit annorlunda. Var är vi på väg???

Björn sa...

Jag tycker det är roligt att ni är officiellt ihop. Sedan tycker jag det vore snyggare att skriva "tillsammans" istället för "tillsammas" i rubriken.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Fast då hoppade ju rubben ner på två rader. Men det är tur att det finns folk som kan läsa när jag inte kan skriva.

Sara, Björn bryr sig i alla fall. Än är världen inte helt och hållet känslokall.

Diamond Champagne sa...

*inte så upprörd längre*

Nickel sa...

axel haar een tjeej, axel haar een tjeej! Wööuööu

axel and sara sitting in a tree
Key
Eye
Ess
Ess
Eye
Enn
Dji

osv osv med omogen lallande stämma..

så, nu var det ur systemet! GRATTIS

Kerstin sa...

Grattis till tjejen, känns som om det har legat i luften ett tag...

Välkommen till fam Asplund Sara, du är efterlängtad! Ska bli så skönt att inte vara nyast på alla släktgrejer ;)

Loke sa...

Har mormor godkänt er ännu??? Det ser ut som om du har pannband på bilden kolo, ska det vara så?