tisdag 7 april 2009

Desperate househusband

Jag kör hemmamansreportoaren i dag. Sara är Norrköping och går i någon form av högre utbildning och jag sköter hushållet. Patriarkatet är dött. Jag ska dock inte bara skvallra med grannarna utan också försöka klämma in (först en längre surfrunda) lite pluggande under förmiddagen, innan jag styr lunch.

Jag måste medge att det kändes oförskämt skönt att ligga kvar och sova när Sara gick i morse, nästan så att jag fick dåligt samvete. Å andra sidan är det inte jag som ska klä skott för schemaläggningen på Campus Norrköping, så det är nog överdrivet. Ett alternativ hade varit att sympatigåupp men då måste man ta med i beräkningen att jag är mer morgontrött än alla andra tillsammans. Det fungerar alltså inte i praktiken - ungefär som kommunismen. Jag är Sovjet.

Idag har jag lärt mig att använda en perkulator. Man lär sig något nytt varje dag som jag brukar säga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt att jag just läste uttrycket "klä skott" igår någonstans (dn.se?). Troligtvis gjorde du detsamma och blev precis lika intresserad?:D

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Kan inte dra mig till minnes att jag läste just detta just där just igår. Däremot har jag rimligtvis läst det tidigare någonstans. Tar inte alls åt mig äran för att ha uppfunnit uttrycket "klä skott". Dess etymologiska förklaring har jag dessvärre inte hittat trots idoga googleingar.

Hannes sa...

Vem ær feganonym som rør sig bland våra bloggar?
Och varfør anvænder sig han/hon/henom av smileys?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

När man inte vill könsbestämma någon kan man använda det mer neutrala hen. Henom är helt fel.