torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag i Lambot

Igår kväll blev det lite vardagslyx, eftersom att påsken nu har börjat. I år ska jag nämligen fira påsk - något som jag uppenbarligen inte gjorde i fjol då påsken, och detta har jag kontrollerat, inte ens nämndes här.

Vi firade in dymmelonsdagen Jesu stylee. Det blev rödvin med andra ord. Men i stället för fisk körde vi på ett säkrare koncept, korv stroganoff. Jag kände mig återigen lite skyldig, för det känns alltid som att jag stjäl Loves matidé när jag lagar det. Fast han kanske inte lagar mat längre. Kerstin har nog också tröttnat på de två maträtter han kan.

Kyckling med ris och currysås är den andra.

Idag har det återigen varit snälltågstempo och det enda vi har gjort är att läsa på King Kolo för att se om jag överhuvudtaget firade påsk i fjol, gå en promenad och äta lunch. Det har dock varit ett medvetet val då all energi ska användas i kväll eftersom att vi ska åka hem till mina föräldrar och äta. Sara har inte träffat dem och är av förklarliga skäl något nervös. Men det brukar jag också vara när jag ska träffa mina föräldrar, så det är ju inget konstigt.

6 kommentarer:

Kerstin sa...

...dessutom sköter de ju allt snack själva, så man behöver inte känna att man måste hålla låda. Ha så trevligt!

Hannes Asplund sa...

Jag har förbättrat Loves mediokra stroganoff med min Hannes-magi.

St.John Rivers sa...

GLAD PASK!!!!!! Jag ar avundsjuk pa er som far ata paskmaltid och valtra er i sill och paskmust. Kul for Sara att fa traffa dina paron, jag ar avundsjuk. Det kommer att ga fint. De ar underbara manniskor, lite bogiga kanske men valdigt paranta.

Vi sjong brasse i en park-sangen nar vi var i en park i San Francisco. Tribute till Axl the trubadur.
PaskPussar

Loke sa...

Hannes: Nej!

Kolo: Jag kan köttfärsås på två sätt och carbonara också och sallad. Pappa är nog mer nervös än ni...

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Stort St John! Jag är hedrad.

Kerstin sa...

...trots Loves utökade repertoar tröttnar jag ibland ändå. Helt riktigt Axel.