torsdag 15 maj 2008

Dagens insikt

Tvätta är inte så jävla kul som man tror.

Särskilt när den som har tiden före vägrar tömma torkrummet, för det absolut tråkigaste momentet i tvättningsproceduren är att plocka ner de (förhoppningsvis) torra kläderna. Och när han som har tiden innan skiter i det innebär det att jag får utföra denna mördande tråkiga syssla två gånger inom loppet av några timmar. Sådant beteende gör att jag tappar tron på mänskligheten.

Men sen kommar man på det. Folk är dumma i huvudet. Det är inte så mycket jag kan göra åt saken.

Nu ska jag gå ner och plocka bort någon annans tvätt. Sedan ska jag ritualmörda denne någon, samt stycka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa/värsta är när jag tar fel på dag, och går ner bara för att upptäcka att jag skulle tvättat dagen innan. Samtidigt som jag blir jävligt glad för att jag helt plötsligt har hela kvällen ledig, inser jag att jag måste tvätta dubbel laddning nästa gång eftersom det inte finns tider förrän en vecka senare...

Anonym sa...

Dagens i-landsproblem tydligen

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Fast min misär vändes i triumf när det visade sig att den som hade tiden efter mig inte dök upp, så jag hann få all min tvätt torr för en gångs skull.

Anonym sa...

Nedlagd?