fredag 9 maj 2008

I'm going back to Göteborg

Det blev en sväng till Orvars i går kväll och några öl tillsammans med Ström och Bergmark. Så långt var ingenting ovanligt - det var en trevlig kväll i goda vänners lag helt enkelt. Men precis när vi skulle gå bjöd Bergmark på en snus, och lite slirig som jag var tackade jag ja.

Det var första gången på många år som jag tog en paj, så det började snurra rätt bra. Sedan, ungefär när jag kom in på Trädgårdsgatan, snurrade det så pass mycket att det var svårt att gå rakt. Det var som att jag blev full på 30 sekunder. Galet.

Väl hemma var det inte kul längre. Då snurrade det värre än när jag åkte Aerovarvet på Liseberg 1997, och det tog aldrig slut. Det var fosterställning och hela paketet, men jag slapp i alla fall att kasta upp.

Den gamla nikotinintoleransen slog till igen med andra ord. En åkomma jag drabbades av första gången efter cigarrökning efter en julavslutning i högstadiet. Att jag aldrig lär mig...

1 kommentar:

Hannes Asplund sa...

Snus.
Bondjävel.
I was born in hisingen.