måndag 5 maj 2008

Effektiv som en tysk

I dag har jag slagit rekord i att få saker och ting gjorda. I alla fall rekord för tiden efter påsk och mina två hyperpluggveckor.

Dagen inleddes redan klockan tio då jag var tvungen att ringa ett viktigt samtal. Tyvärr var beskedet negativt, men det är bara att acceptera när man är ute i ogod tid. Därefter tog jag paus fram till klockan 12.30 på grund av den okristligt tidiga väckningen. Låg i sängen och försökte att inte somna framför interpellationsdebatten i riksdagen.

Sedan gick jag till skolan och skrev ut ett dokument till pappa för dom har tydligen inte skrivare i Linköping längre, och letade upp ett kuvert och ett frimärke och lade försändelsen på lådan. Eller jag lade den i lådan, men man brukar ju säga "på" och det känns bäst för mig att använda idiomatiska uttryck. Ni fattar. Nu håller vi tummarna för att Postverket gör sitt jobb.

Jag lånade också samlingsvolymen Prosa av Willy Wanker Kyrklund och därefter läste jag nästan hela ena av kortromanerna vi ska ha läst till på onsdag.

Fan, det kanske inte var så mycket jag fick gjort när allt kommer omkring... Nu blev jag låg. Går och lägger mig i stället.

Inga kommentarer: