onsdag 14 maj 2008

Hur det gick? Som väntat...

Först sa jag "ja" när läraren tog närvaron. Sedan sa jag "ja, det stämmer" när min grupp redovisade våra grupparbetesuppgifter och Maja refererade till en sak jag hävt ur mig under vår diskussion i cafeterian Matikum. I övrigt var jag knäpptyst under dagens seminarium. Fick dock höra några intressanta slutsatser om Kirkegaard, och i och med mitt enorma intresse för filosofi var ju det givande utav bara helvete.

Efter plugget var det klassisk ÖG-fika, och det är inte ofta vi får sådan stor uppslutning som i dag numera. Jag, Kalle, Ply och Esh var där från start och sedan anslöt Becks och Veganen. Mycket trevligt med en överdos av ÖG:s kaffe med efterföljande Muhammed Ali-skak igen.

Vi kom fram till att alla är mer upptagna än Dennis under resten av terminen, så det ser tufft ut att få till en avslutningsfest i år. Men det kanske går att hitta någon vardag då de flesta i alla fall har möjlighet att närvara. Fjolårets avslutningfest som inleddes vid en fruktansvärt idyllisk och spegelblank å och avrundades på mitt tak var en sprakande succé, så det hade varit kul med en repris. Den som lever får se, och den som inte gör det är död.

I kväll ska jag träna fotboll, och det betyder att jag rör på mig för fjärde dagen i rad. I går upprepade jag nämligen måndagens psycho-koncept med ett löppass efter jobbet, så helt plötsligt är jag på väg att komma i någon form av form. Nästan lite otäckt - jag brukar ju inte ta hand om min kropp, så mycket skit som den ger mig.

Men först lite husmans. Hårt stekt falukorv och makaroner. Mumma!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta skriv om mat när jag jobbar på fastande mage.

Anonym sa...

VA? Du äta korv och makaroner. Det kan ju inte stämma.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Vad menar du? Jag äter ju ofta det...

Anonym sa...

Jag har ett tips på en annan rätt innehållandes falukorv...