fredag 2 maj 2008

Överlevde - tror jag

Andradagsbakisheten naggar för tillfället. Jag är pigg som en lärkspya. Det blev en tredagars - och nu ska jag vara nykter året ut. Eller i alla fall veckan ut.

Gick påt redan i måndags efter Arsenal fullkomligt magnifika utskåpning av toppkonkurrenten Derby. Det var också i den matchen som beslut togs om att göra Adebayors och Ebuoes dans efter ett mål till officiell dans för valborg 2008. Jag skulle vilja länka till något klipp, men saknar den rätta inspirationen just nu.

Den sista flaskan vin öppnades kl 05.00. Ett helt rimligt beslut.

På tisdagen kom Per, och vi gick genast till Glädjemonopolet för att köpa en ny ranson dricka, i och med att den gamla hade tagit slut. Sedan gick vi påt.

På kvällen var vi på Vdala och ryktet säger att Vapnet spelade. Jag kan mycket väl ha sett bandet spela, men recension uteblir på grund av alltför hög promillehalt. När jag hade tappat bort alla därinne gick jag hem, och mötte upp Per utanför mig. Han hade också tappat bort alla och gått hem för sig själv - det var bra tajmat av oss.

På valborg ringde någon och väckte mig, men jag minns inte vem. Jag var fortfarande påverkad och helt legala berusningssubstanser, så det var smått förvirrat. Guidade Elin och Fanny rätt och tog en wirre. Sedan letade jag upp Pers bortsupna mobil, och därefter gick vi till Vdala och letade upp Pers bortsupna pass.

Solen stod som spön i backen och förutsättningarna hade inte kunnat vara bättre. Vi gick hem till en monstruöst bakis Esh som styrde lite frukost, och sedan var det klassiskt valborgshäng i Ekonmikumparken. And there was much rejoice. Bakfyllan var redan nu ett minne blott och alla var glada och samlade. Utom Kalle för han var för bakis. Och Björn - var i hela världen var han?

Vi gick på champagnegalopp på GH där Kalles syrras mans band Dorlene Love spelade mitt bland allt sprutande. Man var genomblöt och det sved i ögonen, men galoppen var dagens höjdpunkt. Spelningen får helt klart fem Kolos.

Efter omladdning hos mig drog alla till Becks där festen fortsatte. Kalle låg och gnydde i ett hörn på grund av sin OERHÖRDA bakfylla. Sedan kom en massa folk och vi kollade på Champions League och firade att Liverpool åkte ur, men sörjde att Chelsea gick vidare. Någon ringde en taxi och vi drog till Jois korre där det var fest och där avslutade jag kvällen någon gång mellan 02 och 03.30. Det är oklart exakt när, som jag brukar säga.

Natten tillbringades som lillsked till Per och vi hade underbar älskog.

I går var jag mest bakis, men pallade ändå gå till Dennis och grilla samt ha Kolo Tourettes syndrom. Kuuuken!

Som en skön avslutning på dagen gick brandlarmet i gång i min korridor. Det var verkligen inte bra för bakisångesten.

Som helhet var det här min bästa valborg. Bäst var galoppen, sämst var att jag tappade bort min mobilladdare.
Betyg:

Inga kommentarer: