onsdag 7 maj 2008

Jag och han i About a Boy

Hugh Grants karaktär i filmen About a Boy har en farsa som har skrivit en berömd låt (precis som jag, men det är inte poängen) och han lever på royalties från den (det gör inte jag, men det är inte poängen). Det innebär att han måste fylla dagarna med innehåll eftersom att han inte behöver jobba. Hugh utgår från halvtimmeslånga "units" när han styr upp sitt liv, och det har jag också börjat göra, i och med att jag bara har fritid numera.

Vakna och ta mig upp ur sängen: 2 units
Få i gång datorn så att det går att surfa i normal hastighet: 1 unit
Surfrundan: 2 units
Ligga gråtande i fosterställning, utom mig av oro för att Gry kanske inte kan leda finalen av körslaget: 1 unit
Käka frukost/lunch och läsa DN: 1 unit
Plugga (troligt...): 2 units
Fixa med nåt ärende på stan: 1-2 units
Fika: 3 units
Laga mat och käka upp den: 2 units
Lilla surfrundan: 1 unit
Fotbollsträning: 4 units
Öl på Orvars: Resten av kvällens units

Det är inte så jäkla svårt att fylla en dag med innehåll ändå. Säger som Hugh: "It's amazing how the day fills up, and I often wonder, to be absolutely honest, if I'd ever have time for a job; how do people cram them in?".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag behöver hjälp med en sak. En på jobbet är Arsenalfan och jag tänkte ge honom ett års/säsongsmedlemskap i det där som du styr med, vad skulle det kosta?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

250:- från och med i sommar.

Läs mer:
http://arsenal.se/medlemskap/