söndag 11 maj 2008

Omgiven av genier

Här har jag gått omkring och undrat varför det bara är jag som har blivit begåvad av bröderna Asplund. Men nu visar det sig att mina bröder faktiskt är smarta.

Bakgrundsfakta: Jag är mellanbarn. Storebror var under uppväxten trummis, och det var lillebror också.

Trummisar har ju generellt sett ansetts vara den minst begåvade delen av ett rockband. Det finns otaliga exempel, men jag vill inte tråka ut någon med dessa just nu. Men alla vet att det är en sanning i musikbranschen att trummisar är något av en antites till exempelvis Einstein.

Men nu har den teorin kullkastats, vilket Fredrik Strage visar i sin senaste krönika. Trummisar är inte alls dumma, de är smarta.

Här har man levt i villfarelsen att det var jag som var enastående undantaget i familjen. Men i och med att jag är en fullkomligt oduglig trummis kanske det är tvärtom. Det är en smärtsam insikt efter nästan 25 år som Malcolm - ett geni i familjen. Nu är jag bara Bud Bundy. Tragiskt.

Men samtidigt blir man ju som man umgås, som Elins syrra Jessica säger i Fucking Åmål. Så mina bröders begåvning har kanske smittat av sig på mig. Det är en liten lisa i majnatten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, nu har jag läst mer och vad jag förstår kan jag inte ge honom ett medlemskap förrän efter 1a juli? Är det ens möjligt att jag ger honom det, eller måste man ansöka själv (lösenord och dyl.) Tror det får bli presentkortsvarianten annars, kan inte du som har så mycket tid över, fixa ett snyggt sånt och maila till mig? Pretty please?

Hannes Asplund sa...

Det är det jag alltid sagt.
Du lever på mina framgångar.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Maila hans namn och födelsedata till axel.asplund@arsenal.se så styr jag upp något.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Haha...Ja dina framgångar är ju enorma. Vilka var de nu igen?