måndag 5 januari 2009

400 koppar kaffe senare

Idag har det varit workshop på studentvägen. Pappa Esh väckte mig vid halv nio och efter bara kvart var jag uppe på benen och fick mig en morgonkopp. Sedan läste jag DN och vilade i en timme under en filt på soffan för att framåt klockan tio trampa igång med PM-skrivande.

Måste säga att det har gått över förväntan. Klockan är nu inte ens fyra och jag är klar med utkastet på 1390 ord som ska med till seminariet, så nu börjar den värsta skolångesten släppa. Eller den har i alla fall mildrats något inför nästa attack. Jag ska inte påstå att det är skönt att vara tillbaka i ILU-flummet, men det känns i alla fall som bra vara en bit på vägen mot att avsluta ännu en termin. Börjar faktiskt tro att det kan gå vägen det här. HPW.

Nu ska jag ge mig i kast att läsa kurslitteratur då det är cirka 1300 sidor att läsa till tentan om knappa två veckor, och i enlighet med mina principer har jag skjutit upp läsningen av denna lagom länge. Varför gör jag så? Because I can, that's why.

I morgon blir det dock skolledigt igen eftersom att det är röd dag. Då ska jag hålla på med hemsidan till en förening jag är lite engagerad i. Ska åka till 'fvudstaden redan ikväll och bo på HOTELL (Paris Hilton Slussen) och imorrn styr vi upp sajten en gång för alla. Igen.

På onsdag börjar seminariehetsen igen. Jag ser fram emot det med blandade känslor. En blandning av likgiltighet, irritation och frustration alltså.

Inga kommentarer: