söndag 4 januari 2009

Ok

Jag fick ett spontant finbesök från Linköping i helgen och det var väldigt mysigt och roligt. Det gjorde den här helgen till en väldigt bra helg.

I övrigt har jag inte gjort särskilt mycket. För tillfället är det ta-tag-i-skolan-genren som gäller och det ska jag starta med så fort det blir i morgon. Just nu är det för kallt ( i Uppsala i skrivande stund: -35° C) för att göra något. Jag var ute förut och blev så där bergsklättrarvarm efter bara en liten stund. Så nära döden har jag inte varit sedan Alexander Hleb var nära att köra över mig i Emirates Stadiums innandöme i augusti 2006.

Man skulle ha varit tjej för de är naturligt sjukt varma. Det är som att de har en kamin inbyggd. Men så föder de ju barn också, och barn behöver ju ha det varmt. Det är min teori till varför tjejer är så varma.

Till sist. Jag har börjat uppskatta vuxen-sms allt mer. Alltså sådana där enordsmeddelanden som "ok", "ja" och "tack". Ett sådant svar är en omedelbar stämningshöjare i varje SMS-konversation.

Inga kommentarer: