fredag 9 januari 2009

Oves var sig likt

Efter ett otroligt ofokuserat seminarium från min sida - som kanske märks av föregående inlägg - tog jag, Esh och Kalle det sunda beslutet att gå till Orvars Pub - i folkmun känd som Oves. Och med folkmun menar jag min, Eshs och Kalles.

Innan vi gled ner till norrlandspuben styrde jag och min sambo upp lite hamburgare och ännu en gång överdrev jag matintaget och blev ontmätt. När ska jag lära mig att jag inte är 15 år längre och tränar fotboll varje dag? Då kunde jag äta så här mycket och sedan ta en macka på det utan problem, men så är inte fallet idag. Jag får skärpa mig.

På Oves var det väldigt trevligt, och jag kunde därmed konstatera att min bojkott av nationer är över för den här gången - det var två månader sedan jag var på nation senast. Vi diskuterade en hel del oseriösa ting och ett fåtal seriösa. Mycket kretsade runt den klassiska leken ligga med/gifta sig med/mörda. Den bästa jag kom på var Cannavaro, Nesta och Maldini i EM 2000:s tappning. Facit: Gifta sig med Maldini och starta vingård, ligga med Cannavaro och mörda Nesta.

Urspårat som vanligt alltså.

Träffade några bekanta till Kalle och Esh och sedan spårkade vi med dem ett slag innan de tände i taket. Vi valde att dra vidare till sunknästet Palermo för en avslutande öl, innan det blev hemgång och lite autismlyssnande av A Camps nya fina bit.

Idag har jag gjort fuck all och ikväll ska jag åka till Sara. Lucky me!

3 kommentarer:

Anonym sa...

har du lagt dig till med en ljusblå bakgrund eller är det min dator som spelar mig ett spratt?

Anonym sa...

jag tycker den ser mer ljusrosa ut...

Anonym sa...

Grå är den. Punkt.