torsdag 1 januari 2009

Nytt år, nya möjligheter, nypimpad blogg

Vi skriver 2009 och jag är tillbaka i Uppsala efter det trevligaste Linköpingsbesöket på mycket länge. Särskilt trevligt var det från juldagen och framåt.

Nyårsaftonsfirandet var också trevligt. Tanken var egentligen att jag skulle fira med Jajje och några här i stan, men det var så oerhört trevligt i Linköping att jag hastigt ändrade planerna för att tillbringa all min tid i Tannefors i centrala delen av staden. Där bor till exempel Sara som höll nyårssupé tillsammans med andra Sara, Elin och Martin och till denna bjöd jag in mig själv. Det bjöds på trerätters och det var lyckat.

Visserligen blev det en hel del internsnack bland de övriga, men emellanåt kan det vara skönt att lyssna på andras internsnack istället för ens eget uttjatade. Jag agerade DJ och lyckades tajma in The Final Countdown till tolvslaget, och därefter blev det dans till Markoolios klassiker Millennium 2.

Sedan blev det promenad till Per där det talades om efterfest. Den var något vek till en början då bara Per, Laktos-Erik och Simon hängde där. Men efter ett tag ramlade in folk på folk, bland annat två damer som såg exakt ut som Åkes styvmamma i Bert. Elin och Erika-gänget anlände med buller och bång och började helt plötsligt dansa någon form av linedance i vardagsrummet. Den var riktigt avancerad och jag bröt ihop av deras märkliga fasoner.

Sedan var det dansgolv med My heart will go on som givna huvudnummer. Det var så att säga dans, dans, dans. Trevligt. Sedan blev klockan allt mer och när jag hade spelat lite gitarr tyckte vi att det var dags att bryta och gå hem.

Idag har jag hängt lite till i trevliga Tannefors, där jag själv faktiskt bodde under en kortare period 2004 i en märklig lägenhet. Det var tråkigt att åka från Tannefors, men när arbete kallar är det bara att lyda och åka hem.

Skönt att komma hem till den kalla lägenheten, även om jag naturligtvis hade velat vara i Tannefors ännu mer. Förhoppningsvis återvänder jag dit snart. Det vore trevligt.

Nu har jag slagit rekord i att använda ordet trevligt i ett blogginlägg. Nice.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, du har slagit rekord i att använda ordet "Tannefors"... Men om du gillar Tannefors, gör jag också det. Tannefors verkar ju onekligen trevligt. =)