onsdag 7 januari 2009

Jag är Stephen Hawking

Nu har jag överträffat mig själv igen. Det har som bekant varit stora maskinparksuppdateringen här på Studentvägen under de senaste månaderna med ny data, skrivare och ny TV varje månad. Idag investerade dessutom jag och pappa Esh i en så kallad router - alltså så att man kan surfa trådlöst.

Denna har jag efter en timmes frustrerat gnyende nu installerat. Jag fick den till och med att funka efter ett mindre inledande bekymmer - den gamla "jag-startar-väl-om-skiten-så-får-vi-se-om-det-funkar-då" räddade mig ännu en gång. Men inte nog med det. Jag döpte också vårat nätverk (till Susanne Router, hahahahahahahaha. I know!) och implementerade detta med ett sjukt bra lösenord. Ibland är jag fan en datagud. Får ni någonsin tekniska problem, sök upp mig. Jag borde få nobelpriset i fysik efter den här insatsen.

Någon som inte borde få nobelpriset är Canon/Elgiganten. Hur fan kan man skicka ut en skrivare utan sladd till datan? Jävla sopor. Så bitter som jag var när jag upptäckte att sladden saknades har jag inte varit sedan Sundsvall brann 1888. Eller i alla fall sedan pizzerian här nedanför var stängd på nyårsdagen.

Idag var det seminarium och jag var för en gångs skull väl förberedd. Till morgondagens seminarium alltså, för antingen hade jag sett fel på schemat vilket seminarium det skulle vara idag eller också ändrade de i natt. Med tanke på mitt superminne så talar allting för att det senare är att skylla.

Men sen när har man behövt förbereda sig till ett ILU-seminarium? Det gick alldeles utmärkt att köra på rutin.

Nu ska jag fortsätta surfa trådlöst ett tag och sedan blir det ÖG-fika med några goda vänner. Kaffe ska jag få!

2 kommentarer:

Diamond Champagne sa...

när jag läser det här mår jag ungefär likadant som när jag lyssnade på ditt band igår. (AnAx? AxAN? kommer ej ihåg) dvs mycket bra!

Anonym sa...

Sa manga referenser jag kanner igen. Hade ju en router tillsammans med Denkan en gang i stan som brann 1888, jag har aldrig forberett mig for ett ILU seminarium och jag jobbar pa en IT support dar jag dagligen ber manniskor "reboot the computer" alltsa stanga-av-och-pa-principen.