tisdag 6 januari 2009

One night in Hilton

Igår åkte jag och Lander till Södermalm i Stockholm för att vi ville bo på hotell. Fast innan vi gjorde det åkte vi till Elgiganten och köpte varsin skrivare för att ibland är det bra att kunna skriva ut saker och ting.

Den egentliga anledningen till att vi åkte till Stockholm var att vi skulle fixa med Arsenal Swedens hamsida, och då måste man ju omge sig med vettiga faciliteter. Det blev det berömda Paris Hilton Slussen som bas, men det ska sägas att vårat business room var något av ett fiasko. Väldigt litet, och utan ordentliga kontorsattiraljer. En svag Kolo i betyg.

På kvällen kom även Peppe förbi och vi började så smått fixa med detaljerna. Sen tröttnade vi och drack öl istället och därefter ville Lander titta på någon juniorturnering i ishockey hela natten, så det var stört omöjligt att somna. Sen var det för varmt i rummet, sen åkte det godståg från helvetet utanför fönstret och sen blev det för kallt. Det var inte alls en underbar natt på något sätt. Dessutom var Sverige sjukt dåliga på hockey.

I morse kändes det som att jag hade sovit cirka nio minuter, men eftersom att det vankades hotellfrukost masade jag mig upp ändå. Frukosten var inte heller riktigt så bra som jag hade tänkt mig, så även där är jag missnöjd med Paris. Hon gör fan inte sitt jobb.

Sedan kom Peppe, Ponka och Kaj plus lille Elmer och så nördade vi loss framför våra datorer hela dagen, tills mina ögon smälte.

Till sist skjutsade Lander mig till Uppsala via snöstorm och Burger King och jag kunde somna in på soffan till ett program om tennis.

Imorrn börjar skolan. Inte coolt.

Inga kommentarer: