söndag 11 januari 2009

Mera Stångåstan

Jag har tillbringat mer tid än på mycket länge i Linköping på sistone och det har verkligen varit härligt. Hela julen var underbar och det har även den här helgen varit. Fast det beror i och för sig lika mycket på staden som på en viss person i Tannefors.

Jag åkte ner i fredags och det har blivit två lugna dagar med mycket samtal, musiklyssnande och Bert på datorn. Sannolikt den bästa svenska tv-serie som har gjorts för övrigt.

Vi var också på den smått obehagliga puben The Champ och såg på Arsenal-Bolton. Vi var lätt yngst på stället, som mest befolkades av medelålders gubbar (och tennislegendaren Bragd-Birger) och det var konstig stämning där. Som om det helt plötsligt skulle bryta ut slagsmål ungefär, och med tanke på att jag har varit i ungefär noll fighter i mitt liv är det knappast en stämning som lockar. Vi gick dock direkt efter matchen, så det hann aldrig spåra ut.

I morgon bitti åker jag tyvärr norrut igen och sätter tänderna i tentaplugg. Det kommer att bli ganska tråkigt. Och när jag skriver ganska menar jag fruktansvärt. Kan dom inte lägga ner det här med tentor en gång för alla?

Såg också att det har rasat en våldsam debatt bland kommentarerna här om vilken bakgrundsfärg jag har lagt mig till med. Grå är den, och ingenting annat. Vad är problemet?

Inga kommentarer: