fredag 16 januari 2009

Friday I'm in love

Ni kan vara lugna. När jag kom hem efter min desperata jakt på Internet fanns det Internet igen, och livet återfick sin mening. Tyvärr påverkade detta min förmåga till PM-skrivande negativt.

Så jag har med andra ord umgåtts med datan intensivt under den här fredagskvällen. Då särskilt med mitt nya favoritprogram Spotify, där man a la Wikipedia på de mest märkliga omvägar hittar låtar och artister man hade glömt bort existerade. Som The Cure till exempel. Fast de hade jag inte glömt bort. Jag kände bara att jag var tvungen att nämna det bandet i inlägget så att jag kunde använda ovanstående indie-rubbe.

Jag fick också tidigare idag igenom kvällens maträtt potatisgratäng genom att lova att både skala och skära potatis. Med en fin bit entrecote och hot bea till blev det en sjujävla matupplevelse. Märker ni att detta börjar utvecklas till en matblogg? Inte så konstigt dock när man är bortskämd med Uppsalas kanske vassaste studentkock i hushållet. Och när det kommer till matlagning är jag faktiskt inte helt talanglös själv, så då förstår ni att vi äter som kungar. Nästa utmaning kommer att bli fisksoppa. Någon med ekotorsk kanske?

Nu ska jag åter fokusera på mitt vinglas och Spotify. Har hittat den norska OS-låten från Lillehammerspelen hära och ska avnjuta den. Det är en fin bit har jag för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sissel Kyrkjebö?? Vackrare än så blir de inte...