fredag 2 januari 2009

Mer klämdagar åt folket

Det här konceptet med klämdagar är något som alltid har varit postivt för mig. Dels fick man alltid vara ledig från skolan när det var sådana och dels är det som att jobba under SAS-strejken under dem.

Idag, till exempel, har jag varit på jobbet i en och en halv timme och av den tiden kan min effektiva jobbtid räknas till cirka fyra minuter. Jävligt värt med gratis pengar. Så här dags hade jag ändå bara sovit om jag var hemma så därmed, med enkel logik, är det bättre att sitta här och dricka kaffe och få betalt.

Frågan är bara hur länge till jag får ha det här jobbet. Även logistikbranschen drabbas av den globala finanskrisen vilket leder till att även vi på micronivån drabbas. Det kanske gäller att boka in så mycket tider som möjligt innan allt är för sent.

Det där blev nästan dramatiskt. Det var inte alls meningen vid denna arla timme.

Fast om jag blir personligt drabbad av krisen - jag skyller allt på Ronald Reagans oansvariga kapitalistiska politik på 80-talet - får jag å andra sidan klämdagar typ varje dag. Tänk så mycket lathet man skulle kunna ägna sig åt. Rena Klas Klättermus-imitationen.

Nej, nu blir det en kaffe till. Om jag orkar gå och hämta. Får ladda framför datorn och youtuba Timo Räisänen ett tag först.

Inga kommentarer: