onsdag 14 januari 2009

Till slut infann sig harmonin

Dagen inleddes på ett ganska oharmoniskt sätt då jag insåg att vissa primära delar av kurslitteraturen som man ska ha med till tentan i morgon saknades i min pluggarsenal. Och med primära delar menar jag rubbet. Vi har nämligen bara ägt en uppsättning av litteraturen i vårat hushåll eftersom att jag hade tänkt fixa min lunta senare. Nu var plötsligt senare här.

Efter ett mindre detektivarbete hade jag fått tag på examensterminsstudenterna Lindberg och Ella som från varsitt håll kunde börja pussla ihop min portfolio, och denna kompletterades via en sväng förbi ILU:s epakopiatorer. Det blev ett jävla gående runt om i centrala Uppsala med omnejd, men det finns väl ingen som har dött av att promenera?

Väl hemma fick vi till sist igång oss själva och lyckades sammanställa ett worddokument med viktiga sidonummer och i vilken artikel vad står. I samband med middagen (korv med bröd, jag valde. Och lyxläsk, Coca-Cola!) började ett lugn infinna sig och både jag och Esh kom fram till att vi kommer att klara den här tentan.

Jag trummade på ett tag till efter maten, men sedan började det komma rapporter från flera olika håll om att Lars Winnerbäck var på tv och då kände jag att det var dags att runda av plugget. Jag har kontroll på det här. Sedan imorrn, när jag får se frågorna, kommer det bli ett skräckhugg a la machete för så blir det alltid. Hoppas bara att jag överlistar Gimogatans skräcktentasal ännu en gång.

Nu ska jag prova min gamla studentkostym, för på tentamen ska vi kandidater vara uppklädda. Då duger inte blazer vill jag lova, det gjorde min första examinator klart för mig redan 2004. Esh har redan mannekängat sin tredelade kostym och han såg ut som en svingpjatt med sin stiliga sidbena och mustasch.

Så kul har vi en helt vanlig januarionsdag.

Inga kommentarer: