tisdag 13 januari 2009

En kvarts miljon

Var just inne och lämnade min studieförsäkran för våren på CSN. Gjorde då något jag aktivt har undvikit i några år. Jag kollade min aktuella skuld.

Jag ångrar mig djupt att jag gjorde det. Helt fel beslut när man redan har tentaångest.

Jag är skyldig staten 226 509:-. Ja. 226 509:-.

Så länge du är satt i skuld är du inte fri. Jag är dömd till livstid, utan möjlighet till benådning.

Och jag ska låna i en termin till. Det, mina vänner, kommer innebära att skulden stannar på en kvarts miljon kronor. Nu ska jag ut och leta pantburkar. Det behövs bara 500 000 stycken. Vi hörs.

226 fucking 509 kronor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen i klubben! Vet du vem som inte får vara med i vår klubb? Love! Han har typ bara lånat två terminer eller något. Jag hatar honom lite för det.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Hade han inte fyllt år i dag skulle jag ha tagit till de riktigt grova skällsorden nu.

Anonym sa...

Det var faktiskt 4 terminer...

Anonym sa...

Oh, Boohooo...