torsdag 15 januari 2009

Mot nästa uppgift

Ingen rast och ingen ro.

Eller lite rast måste jag få unna mig. Typ en tretimmarslurre eller något, inklusive powernap. Jag har precis varit och skrivit tenta, och det gick som jag trodde helt okej. En fråga gick dock åt fanders då jag hade chansat och inte fixat litteraturen som rörde den, men ibland gör man rätt och ibland gör man fel - lev med det. Skönt att kunna bocka för den här jobsposten i kalendern och ta sig an nästa härligt utmanande ILU-uppgift. Nu har jag bara tre grejer kvar att bli klar med till helgen.

Det är för övrigt sjukt tråkigt att skriva tenta, och trots det går tiden skitfort när man väl sitter där. Det är stressigt, drygt och påfrestande och dessutom måste man skriva för hand. Jag vet inte hur man gör längre när man skriver för hand så jag får förslitningsskador i labben när jag tvingas till det. Jag får dricka öl med vänsterhanden i kväll - för någon form av tentaskiva kommer det att bli.

Nu blir det lunch. Jag tror det blir mackor. Esh har tänkt utanför boxen och handlat pålägg i charken, så vi har sjukt god pepparsalami hemma. Vi är sådana livsnjutare här i våran lilla familj.

Inga kommentarer: