tisdag 13 januari 2009

Samtidigt lagade Esh risotto

Jag har tagit ett kortare uppehåll på två-tre, kanske fyra timmar i tentapluggandet, på grund av dess sugighet. Sitter och ser fram emot en risotto som Chef Esh finputsar just nu, och jag har dessutom unnat mig själv ett glas bag-in-box. Jag lyssnar på en playlist som jag har styrt upp i ett musikprogram som heter Spotify, där man streamar musiken istället för att stjäla den. Känns moraliskt bra.

Och ja, jag är medveten om att jag var sist i världen med att höra talas om detta.

I dag var jag på ett redovisningsseminarium på fyra timmar, inför vilket mina förväntningar var lägre än känslan innan jag såg Spice World. Helt värdelöst var det visserligen inte, men vad jag ska göra med kunskapen att man kan göra geometriska figurer med hjälp av blötlagda ärtor och tandpetare har jag ingen aning om. Men ingen kunskap är dålig kunskap, förutom all kunskap som har med ishockey att göra.

I övrigt har det fuskpluggats, vilket innebär att jag och Esh skumläser hälften av litteraturen var och skriver korta sammanfattningar. Vi kommer spika den här tentan lätt.

Nu ska jag in och äta.