fredag 15 maj 2009

115421 tecken senare

Då var det klart. Uppsatsen är inskickad till vår handledare för en första granskning, så nu kan vi konstatera att grovjobbet är gjort. Det återstår såklart lite finputsningar, men vi räknar med att det här examensarbetet håller måttet. Just nu är jag helt utmattad efter att ha suttit och granskat och åtgärdat felaktiga indragningar, men inom kort blir det en promenad till Folkes för inköp av någon form av fredagsmat som jag ska avnjuta i min ensamhet.

Jag fick också besked om att jag ska vikariera som engelsk- och fransklärare (!) på måndag ute i Våla, och får inte rektor tag på någon behörig fransklärare på måndag blir det hela veckan. Det vore fördelaktigt, minst sagt, för min ekonomi om jag får hela veckan så jag håller tummarna. Och så får jag ju klaga över tidig uppstigning igen. Det är ju alltid kul läsning. Eller inte.

Nu ska jag fundera på vilken jag ska äta till potatisen ikväll. Grisen eller kossan? Jag tror det blir grisen.

Inga kommentarer: