måndag 25 maj 2009

Mer mäktig måndagsmisär

Det var länge sedan jag var så osugen på att gå upp som i morse, och måndagssjukan drabbade mig med full kraft. På bussen satt jag och hoppades på att den skulle gå sönder, och att jag på så sätt skulle ha en giltig ursäkt att inte jobba. Den höll tyvärr idag också.

Idag har jag börjat visa Amelie från Montmartre och åttorna gillade den trots visst motstånd innan jag hade tryckt på play. Niorna var däremot mer svårflörtade, men de blir inte flörtade om man så bjuder på godis och ger dem ledigt för resten av terminen. Då skulle de bara hitta något annat att klaga på:
- Meh åhhh... Det är ju inga andra som är lediga. Vad ska vi göra nu?

I eftermiddag ska jag förbi Björn och göra de allra sista ändringarna på exjobbet, och sedan ska vi lämna in det. Jävlar så skönt att släppa det där, även om det har varit långt ifrån så jobbigt som jag hade föreställt mig. Den där prylen med framförhållning kanske vore något att satsa på ändå.

Nej, back to work. Eget Arbete med sjuorna. Det är det här jag har drömt i läraryrket. HPW!

4 kommentarer:

Hannes sa...

Eget arbete = SLAPPA!
Før båda parterna.

K sa...

Jag orkar inte längre låtsas att jag vet vad HPW står för. Upplys mig snälla...

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Jag tror du vet. HPW=Härligt, positivt, wow.

K sa...

JVTJÄ= Jaha, vad trög jag är