lördag 30 maj 2009

Lagom lättsam lördag

Det var en fin kväll i Linköping igår. Det märkte jag när jag gick förbi Saras jobb vid slussarna och hämtade hemmanyckeln. Men efter den promenaden var jag bara inomhus. Och detta trots att jag såg Peter Siepen nere vid Stångån, vilket givetvis pockade på mig.

Det pågår någon form av kommunalt arrangerad folkfest vid ån så det är öltält, fjortisfylla och steriodstissiga ordningsvakter som står för fonden. Därför höll vi oss därifrån och ägnade kvällen åt en italiensk bib istället. Det blev mysigare så.

Idag har vi hållt lågt tempo. Melodikrysset i morse var ingen match när Sara hjälpte till. Vid lunchtid högg vi en fika i värmen på Lilla Torget tillsammans med mina föräldrar, och gratulerade pappa som föll år i går.

Nu blir det engångsgrillning av kossan, med potatissalladen och dressingen som tillbehör. Till efterrätt ska vi äta frukt från bland annat Chile med vit chokladsås. Vit choklad?! Vad ska de komma på härnäst? Blå ? Dessa nymodigheter, herregud.

Ikväll är planen att åka till mina tidigare arbetshoods ute i Vidingsjö och träffa gamla vänner under avslappnade former. Jag väntar bara på att Elin ska sätta på sin "yuppienalle" och lämna besked om vad som hända skall.

Inga kommentarer: