tisdag 12 maj 2009

Depparedagen

Saker och ting har känts roligare än vad de gör idag. Är våldsamt oinspirerad och vill inte göra någonting. Anledningen till det är delvis att det blev öl på Orvars igår, men främst att jag åkte från Linköping och Sara.

Det var otroligt tungt att säga hejdå på perrongen och livsglädjen formligen rann av mig när jag klev ombord på tåget. Inte roligt alls.

Jag kunde dock begrava mig i uppsatsskrivande på tåget och det var ju positivt att jag fick något gjort. När jag kom hem fixade jag min andra intervju också, vilket var hög tid att göra.

På kvällen blev det efter många om och men Orvars tillsammans med Karl, Björn och Esh. Karl firade att han hade fått stipendium och bjöd hela kvällen - storartat! Det var schysst att sitta och surra med pojkarna igen, även om tankarna ofta befann sig någon helt annanstans. I Linköping typ. Kvällen rundades givetvis av på Palermo innan det var hemgång och sängen som gällde.

Idag tänker jag inte lämna lägenheten. Ska bara vara hemma och deppa och försöka skriva. Tråkigt.

Inga kommentarer: