söndag 3 maj 2009

Ha en trevlig helg

En liten sunday round-up är nog på sin plats. Det har trots allt hänt en del sedan sist.

I lördags ägnade jag mig åt sånt man gör på lördagar. Tog en fika med föräldrarna samt Love och Kerstin - eller Mr 100 % (en gång iaf) och Master of classic Indian Dance som jag brukar kalla dem - i solskenet på Gyllentorget. Det var trevligt trots att det utfördes streetdance till allra högsta volym alldeles breve.

Därefter marinerade jag en kroppsdel från en gris och skar potatis till gratäng och kollade på Arsenal på datan medan jag väntade på att Sara skulle komma hem från jobbet. Vi hade en lugn vinkväll framför tv:n ett tag, för att sedan gå till La Scala (sic!) och ta två öl med 100 % och indiern. Det var trevligt att catcha up med dem ett tag och det var roligt att Sara fick träffa dem. Nu är det bara lille Hampan (som hyllar min komiska tajming här - tur att någon hyllar mig så att jag kan tona ner självförhärligandet här) kvar. Men han kommer snart till Sverige, så det kommer inte dröja länge.

I morse var det tidig uppstigning för brunch i Lambot. Mamma och pappa hade styrt upp en prickfri buffé så det var bara att tacka och ta emot. Frukosten är dagens viktigaste måltid, så om man inte äter sådan får man se till att kompensera med en kompetent brunch. Vilket vi alltså gjorde.

Framåt lunch tog vi en långpromenad tillbaka till Kannan, och sedan dess har det vara sköna söndag med Vem vet mest-maraton, tupplur, söndagsstek korv, Juno, chipsfrossa och Filip & Fredrik. Juno var bäst, Vem vet bäst tvåa och Filip & Fredrik var sämst. Jävla meningslöst program.

Men det var kort sagt en härligt solig helg. Jag har umgåtts med Sara, träffat familjen, fått potatisgratäng, öl, chips och Arsenal vann. För att tala tärningsspråk: Den här helgen var en sexa.

Och för den som blev orolig. Det klart att jag inte kommer tona ner självförhärligandet. Vad skulle jag då skriva om liksom?

1 kommentar:

Hannes sa...

Først!