fredag 1 maj 2009

Nu kan jag det där

Så var valborg avklarat för i år. Jag gjorde ingen klockren insats, varken i går eller på kvalborg. Det här var nog sista året - nästa år får Hannes ta över facklan och representera Asplunds i valborgsvimlet.

Kvalborg firades på Vdala och precis som vanligt har jag få om ens något minne där ifrån. Arsenals förlust i kombination med viss trötthet gjorde att jag stämplade ut ganska tidigt. En ganska misslyckad kväll.

Igår var det nya tag som gällde och det var trevligt under dagen. Vädret var underbart och det var fartfyllt, festligt och fullsatt i Ekumenikumparken. Fick i mig den medhavda pastasalladen och det kändes som att jag skulle gå mot en lyckad dag. Träffade massor av kompisar och hela Uppsala verkade vara på plats i parken.

Jag, Karl och Jesper tog oss till ÖG för galopp, men det var galet mycket folk därinne, så det var omöjligt att komma fram till baren för att köpa skumpa så hela poängen med galoppen gick förlorad. Von Essens gick efter ett tag, men jag gjorde ett nytt försök att få en flaska och till slut lyckades jag. Men den riktiga glädjen var försvunnen och jag började bli sliten.

Gick hem för en powernap som urartade. Sov större delen av kvällen, och därmed var det kört för min del. Orkade verkligen inte gå påt igen. Vilket jävla leverne. Ja, det här var nog sista gången. Nästa år åker jag på semester istället.

Nu ska jag packa en väska och ta tåget till Sara (om SJ inte slarvar bort mig). Det gör mig mycket glad.

Inga kommentarer: