fredag 29 maj 2009

Fler fröjdefulla fredagar

Med en känsla som gränsade till eufori lämnade jag Våla efter en ansträngande arbetsvecka. Jag var så uppspelt av att få ta helg att jag inte ens kunde somna i bussen hem, och det hör inte till vanligheterna.

Dagen gick annars under kategorin Inga Konstigheter. Bland annat var jag med på en föreläsning som en polis höll i. Niorna hade nämligen ANT*-dag och det var intressant att höra om den här poliskvinnans erfarenheter av missbrukare. Exemplifieringarna från verkligheten var många gånger skrämmande att ta del av. Det pågår en hel del skit i det här landet, den saken är klar. Inte för att det var en överraskning - but still, det är ju ingenting man orkar gå omkring och tänka på.

Har också hunnit läsa igenom ett par av de uppsatser som ska opponeras samtidigt som vår nästa fredag, och så här långt kan jag konstatera att jag och Björn åtminstone inte är sämst. Det känns tryggt.

Nu har jag landat i lägenheten för en timma eller så. Det är naturligtvis tjänstefel att inte ha en frostig öl i kylen när man kommer hem den första sommardagen, men framförhållning är som sushi - äckligt. Återigen har jag att lära av Björn. Han har alltid ett par tyska brygder hemma i vinkylen. Ja, han har en vinkyl. Bögt?

Jag ska alltså vidare här om ett litet tag. Det blir tåget till Linköping för en helg tillsammans med en skitsnygg tjej som heter Sara. Har fyllt upp mobilen med ett par P3-dokumentärer så jag har att göra på resan söderut - men det är först när jag har läst klart en uppsats om hur fransklärare använder sig av läroböcker. Med min erfarenhet från de två senaste veckorna är det ganska lätt att komma fram till en slutsats angående detta ämne. Man använder inte läroboken, man tittar på Amelie från Montmartre cirka 300 gånger i stället. Jag är lite trött på dragspelsmusik för tillfället.

Helg. I fucking love it.

*Frkrt.** f .*** Alkohol, narkotika, tobak. Har fått klagomål över att jag är otydlig med mina akronymer och liknande.

**Förkortning

***För

3 kommentarer:

Diamond Champagne sa...

du har ju aldrig smakat sushi

king kolo sa...

Jag har inte smakat bajs heller. Det tycker jag också är äckligt.

Kerstin sa...

Fast ANT kan jag, är ju för bövelen fröken.