söndag 24 maj 2009

Stjärnfest på belgiskt vis

Ännu en lördag - ännu ett fullspäckat schema.

Jag fick visserligen sova ändå till klockan tio, så det var ingen hets på morgonen. Matchsamlingen var vid ett, men jag fick för mig att gå hemifrån redan klockan 12 och det tar max 40 minuter att gå. Ibland hänger inte hjärnan med. Men det var intressant att vara först på plats på en samling för en gångs skull.

Matchen vann vi komfortabelt med 4-0. Jag gjorde noll mål. Det var bra före så jag fick tillfälle att sätta några riktigt sköna glidtacklingar. Det är ju nästan lika härligt som att göra mål.

Efter matchen stack Hedemora till mig en Artois och sedan fanns det bara en väg att gå. Hem till mig. Där blev det en kebabpizza och ytterligare några öl innan Lander dök upp med mer belgisk nektar. Sedan tillbringades kvällen med att sitta med varsin dator och lyssna på ramsor/sjunga med i ramsor, och höra på lite good old britpop. Vid tiotiden chockade Hedemora med att beställa upp ytterligare en kebabpizza, och så många pizzakartonger har jag inte sett i lägenheten sedan Esh åt tre stycken på tolv timmar i höstas.

Vi tog en sväng ner till Palermo när det började bli sent. Innan vi tog svarttaxi hem köpte vi äcklig kebab och fyra kinderägg. Väl hemma var det fullkomligt omöjligt att bygga ihop den där jävla leksaken. Är det meningen att barn ska klara av det där?

Idag har jag mest ägnat mig åt att vara hysteriskt bakfull, och jag antar att det är rätt åt mig. Men det är trist att jag ska drabbas när jag dricker öl.

I morgon börjar en seg arbetsvecka. Men det är bara att bita ihop och tänka på att jag får betalt. Det fick jag ju inte när jag gjorde praktik.

1 kommentar:

Hannes sa...

Belgisk nektar!
Jag hatar dig!
Prøva norskt piss (Rignes eller Seidel).