torsdag 21 maj 2009

Kort korrekt korrektur

Efter en sammetsskön sovmorgon och ett långsamt uppstigningsförfarande har jag nu satt mig för att korrekturläsa uppsatsen. Det finns en del att göra, såsom att förenkla några av de komplexa meningar som inte främjar läsvänligheten utan bara är krånliga och blir en nagel i ögat på den som mot all förmodan får för sig att läsa den 47-sidiga skriften - alltså meningar som just denna, den du nu för tillfället läser.

Jag ska strax ta mig an det urtråkiga metodavsnittet, där vi bland annat förklarar vad en intervju är. Först ska jag bara dricka lite kaffe och gå igenom lilla surfrundan för att se om någonting har uppdateras under den senaste timmen. Och så ska jag runda av det här blogginlägget med att kort berätta om gårdagen.

Efter jobbet gick jag till ILU (SSFSF) där jag blev intervjuad av en doktorand som skriver en avhandling om lärarprogrammet och dess anknytning till verkligheten. Eller brist på anknytning till verkligheten som jag brukar beskriva det. Det var intressant att reflektera över varför jag valde det här programmet, varför det blev just Uppsala och över min egen lärarroll. Och så fick jag ju prata om mig själv i 40 minuter. Bara en sån sak.

Efter intervjun hängde jag en timme vid en data innan det blev dags att åka till Börje och kicka boll. Vi tog en säker seger utan att imponera och nu är vi framme i åttondelsfinal i cupen, vilket då innebär att jag spelar i ett av Upplands 16 bästa lag. Inte kattpiss, inte alls. I nästa runda möter vi division III-laget Gimo så då lär det jävlar i mig bli löpning av. Cupen är Södras mest realistiska tillfälle att nå ut i Europa inom en överskådlig tidsperiod, för vinner vi Upplandscupen får vi kvala till Svenska Cupen under säsongen 2010 när vi har vunnit den får vi kvala till Europa League 2011-12. Resan mot finalen i maj 2012 på Stadionul Naţional i Bukarest har alltså bara börjat. Men det ska bli kul att se Rumänien.

Nu återvänder jag till korrekturrummet.

Inga kommentarer: