måndag 4 maj 2009

Mjukstartad måndag

Idag har jag inte fått så mycket gjort, men jag har i alla fall gjort så mycket att det känns som att jag har fått något gjort. En viktig pusselbit till uppsatsen föll på plats på eftermiddagen - något jag borde ha styrt upp för länge sedan men inte tagit tag i. Nu tog jag tag i det. Dessutom har jag fått mitt beting för morgondagen, så jag är åtminstone inne på uppvärmningsarenan nu.

Dagen har ägnats åt att diska samt att titta på samt ge uppmuntrande tillrop när Sara dammsög. Och så har jag så klart fått en del surfande gjort. Men det lyckas jag å andra sidan klämma in hur stressad jag än är, så det bör ingen vara förvånad över.

På eftermiddagen träffade jag Per en sväng och vi drack en öl på 55: an i ömsom sol, ömsom skugga. Det var gott med öl, så det ska jag dricka igen någon gång. Imponerande av oss att verkligen bara insupa en (1) stycken, för så brukar det aldrig - ALDRIG säger jag - sluta när man "går ut och tar en öl". Elin kom förbi och sa hej (bland annat) och sedan gick jag förbi Hemlös och handlade hamburgare i form av halvfabrikat. Är det något jag gillar så är det syntetiska tillsatser. Särskilt stabiliseringsmedel E 450. Jävlar vad gott det är.

4 kommentarer:

Erik sa...

Man ska passa sig för de där "bara ta en öl"-tillfällena. Jag menar inte för att det oftast blir så att man dricker mer än en, vilket man ju förstått är en naturlag. Tvärtom så tror jag att de kommer allt oftare, alltså gånger där man ömsesidigt sitter och håller inne med förslaget om att trots allt köpa "bara en till". Vad landar man i för grubblerier när man upptäcker att sådana tillfällen duggar allt tätare, och vem är man då? Var?

Diamond Champagne sa...

uppmuntrande tillrop? när?

Hannes sa...

Dør du av matchnerver idag?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Erik (Aspeqvist, right?) pluggar till psykolog och har läst filosofi. Det märks.

Sara hörde nog inte alla mina tillrop på grund av buller från dammsugaren.

Hannes fråga förtjänar ett svar: Ja.