tisdag 19 maj 2009

Professeur de français? Moi?

Vous pouvez ajouter des professeurs de français sur la liste de mérite.

Eller för er som inte kan franska: Då kan man lägga till fransklärare på meritlistan.

Eller jag ska kanske vara jävligt försiktig med det i och med att jag bara kan cirka 20 ord på franska (Google Translator ovan), och är verkligen inte kvalificerad till att undervisa i detta ämne. Likväl står jag här och håller i fransklektioner. Ännu en situation där jag inte trodde jag skulle hamna i.

Orsken stavas naturligtvis vikariat. Jag har fått tre dagar ute i Våla den här veckan och det är klart att jag inte säger nej på grund av en så liten petitess - fransk ordstam där - som att jag inte kan språket. Eleverna kan ju inte heller något, så det är ganska lungt. Jag behöver alla arbetstimmar jag kan få, särskilt som att jag inte alls får så många timmar som jag hade trott ute på Arlanda i sommar.

Det kändes inget vidare att få det beskedet, men förhoppningsvis kan jag läsa en sommarkurs och på så sätt rädda min försörjning den här sommaren. Allting löser sig ju ändå alltid, så det är ingen mening med att oroa sig.

Non, il est maintenant temps de retourner au travail.

2 kommentarer:

hanmedmustaschen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
hanmedmustaschen sa...

Ni kan lyssna på den här: http://www.youtube.com/watch?v=Q6LTFPRbY3Q&feature=related