måndag 1 juni 2009

Jag tänkte fortsätta sätta alliterationsrubriker, men jag kom inte på någon ny på måndag så jag struntade i det

Tillbaka på arbetet efter en mycket fin helg i Linköping. Här har jag just begåvats med två extra lektioner, och det var precis det jag ville efter att ha somnat klockan två i natt. Jag drabbades nämligen av ett strömavbrott under min tågresa till Uppsala i går kväll, och tåg är tydligen beroende av el. I avsaknad av denna fick jag ta Swebus istället för jag orkade inte stå och vänta på någon ersättningsbuss under oviss tid, och det innebar att jag kom hem cirka en och en halv timme senare än beräknat. Därav nattsuddet.

Gårdagen var verkligen görvarm, men det antar jag att de flesta lade märke till. Vi åkte ut till Saras föräldrars landställe och bjöds på söndagsstek - lovely. Ett par av Saras syskon var där också, och det var gemytligt. Jag var sjukt sugen på att ta ett dopp i Roxen, men det hade nog blivit konstig stämning då i och med att jag inte hade några badkläder med mig. Hädanefter åker jag aldrig någonstans utan mina badbyxor.

I lördags kväll åkte vi till Vidingsjö där Erika och Jocke bor numera. Erika var mycket frågande när jag ville ha en vägbeskrivning eftersom att jag hade varit där förut. Problemet var bara att jag inte hade det. Det var Aspeqvist hon tänkte på. Ett rimligt misstag i och med att förleden i våra efternamn är identiska. Kvällen avlöpte under avslappnade former och vi hade det trevligt med goda drycker och så vidare.

Men allting har en ände, och så även den första sommarhelgen. Nu tänkte jag fortsätta att bita ihop här. En lektion i taget - fem timmar kvar på måndagen. Sen är det tisdag. Hurra!

1 kommentar:

Kerstin sa...

Mycket Mögig Måndag. Iaf i Skåne.