tisdag 2 juni 2009

Äta är överskattat

*Mätt*

Kebabpizza med en meters diameter. Check

Två bitar gräddtårta plus lite skrap. Check

En öl. Check

En coca-cola. Check

Kaffe. Check

Vad är det för fel på mig? 1999 åt jag ovanstående som mellanmål efter skolan, och behövde ändå äta två mackor när mamma eller pappa fixade maten. Nu var jag mätt redan halvvägs in på pizzan, som vi så manligt förtärde hemma hos Jajje, och tvingade i mig resten av ren prestige. Att äta frukost i morgon känns ungefär lika avlägset som novemberregn i morgonmörker.

Fast frågan kanske snarare är; vad var det för fel på mig då? Pubertet kanske. Man borde skaffa sig lite sådan igen, för det är ju gott att äta god mat som jag brukar säga.

Men ändå. Det är bara en hypotetisk önskedröm. Mitt nyårslöfte inför 2010 är att lära mig när nog är nog.

Inga kommentarer: