tisdag 2 juni 2009

Håller mig passiv

Ljuset i slutet av tunneln syns inte ännu. Jag har fortfarande två dagar bland osnytna tonåringar i Våla och därefter väntar opponeringen av uppsatsen. Den som påstod att det här skulle vara världens bästa vecka ljög uppenbarligen.

Men i morgon är det onsdag och då brukar saker och ting alltid bli lättare. Jag har sagt det förr och jag kommer med 1000 procents säkerhet säga det igen: Jävla tisdag. När revolutionen kommer och jag har tagit över ska tisdagen ut ur veckan. Det ska bli mitt jungfrubeslut och kommer genomföras till och med innan de första störtade makthavarna ställs mot väggen.

Idag minns jag knappt vad jag har gjort på jobbet, så jag tycker att vi skiter i den redogörelsen. Jag åt i alla fall korv/bacon-röra till lunch vilket onekligen var dagens högtidsstund.

Sedan jag kom hem har gjort en slät figur. Hade tänkt läsa opponeringsuppsats, men upptäckte datan vid på skrivbordet och så var det med den saken. Ni vet hur det kan bli när Internet appellerar. Jag förstår inte vad folk gjorde innan Internet. Hur fick man tiden att gå? Jag förstår inte. Je ne comprends pas, som Amelies pappa säger.

Nu ska jag gå till Jajje och säga grattis. Han är nämligen 27 år nu. Sådant firar man i den här stan.

Inga kommentarer: